Základní škola a Mateřská škola Holčovice ZŠ a MŠ Holčovice, příspěvková organizace

Stage 14

logo Naše škola je zapojena do projektu „STAGE 14“, reg. č. CZ.1.07/1.1.24/02.0109. Doba realizace: 01.06.2013 - 31.12.2014, tj. 19 měsíců.

Realizátorem projektu je Střední průmyslová škola stavební, Opava, příspěvková organizace.

Do projektu je zapojeno celkem 20 základních škol:

  • Základní škola a Mateřská škola Andělská Hora, okres Bruntál
  • Základní škola a mateřská škola Bohuslavice, příspěvková organizace
  • Základní škola a Mateřská škola Brantice, okres Bruntál, příspěvková organizace
  • Základní škola Bruntál, Jesenická 10
  • Základní škola Bruntál, Okružní 38, příspěvková organizace
  • Základní škola Břidličná, okres Bruntál
  • Základní škola Dolní Benešov, příspěvková organizace
  • Základní škola Holčovice, okres Bruntál, příspěvková organizace
  • Základní škola Hlučín - Rovniny, okres Opava
  • Základní škola a mateřská škola Kobeřice, okres Opava, příspěvková organizace
  • Základní škola Krnov, Dvořákův okruh 2, okres Bruntál, příspěvková organizace
  • Základní škola Krnov, Smetanův okruh 4, okres Bruntál, příspěvková organizace
  • Základní škola Krnov, Žižkova 3, okres Bruntál, příspěvková organizace
  • Základní škola a Mateřská škola Lichnov, okres Bruntál, příspěvková organizace
  • Základní škola Město Albrechtice, okres Bruntál
  • Základní škola Oldřišov, okres Opava, příspěvková organizace
  • Základní škola Rýmařov, Jelínkova 1, okres Bruntál
  • Základní škola a mateřská škola Sudice, příspěvková organizace
  • Základní škola a Gymnázium Vítkov, Komenského 754, okres Opava, příspěvková organizace
  • Základní škola Zátor, okres Bruntál, příspěvková organizace

Doba realizace projektu je od 1.6.2013 - 31.12.2014, tj. 19 měsíců.

Výstupy projektu jsou k vidění na jednotlivých školách a následujících URL adresách:

Obecné cíle projektu:

Podpora projektu bude zaměřena na zajištění cílů kurikulární reformy základního školství v technické oblasti, konkrétně témat týkajících se oborů stavebnictví a geodézie, vytvořením inovativních výukových hodin řešených zážitkovou formou tak, aby se žáci učili novým technickým dovednostem systematicky, v postupných krocích, nenásilně a zábavně. Cílem projektu není překračovat platný rámcový vzdělávací program základního školství, ale nabídnout aktivity v jeho rámci, které vyučující mohou použít v běžné výuce v různých vzdělávacích oblastech. Aktivity prováděné žáky na základních školách nekladou na vyučující a žáky nové zvýšené časové nároky. Proto jsou velmi dobře realizovatelné a použitelné i po ukončení projektu.

Klíčové aktivity

Během vyučování budou žáci pracovat na nových tématech v oblasti stavebnictví a geodézie realizovaných v rámcích klíčové aktivity „Zážitkové učení“. Jedná se o tyto aktivity:

Návrh bytu

Cíl: přirozenou formou naučit pracovat žáky s půdorysy, chápat souvislosti při vytváření domova nebo pracovního prostředí, podpořit fantazii, tvůrčí a výtvarné cítění, rozvíjet jejich prostorové vnímání.

Obsah: Žáci nižšího i vyššího stupně budou pracovat s půdorysy menšího objektu (bytu) a to ve dvou směrech – s půdorysy narýsovanými na papíře a půdorysy a modely na počítači v internetové aplikaci Homestyler.

Model města

Cíl: podnítit fantazii, prostorové vidění a tvořivost, zvýšit manuální a výtvarné schopnosti žáků, seznámit žáky s katastrální mapou, urbanismem, plánováním infrastruktury a okolí domu včetně zahrady.

Obsah: Žáci budou mít k dispozici vystřihovánky budov. Ty si vybarví, slepí a umístí na kartonovou plochu, na kterou dokreslí komunikace, zeleň, zahrady atp.

Nemovitosti a jejich evidence

Cíl: seznámit žáky s pojmem nemovitost, s vlastnickými vztahy a jejich nakládáním a rozvinout jejich finanční a počítačovou gramotnost v oblasti nemovitostí

Obsah: Žáci budou pracovat s katastrální mapou a nahlížet do katastru nemovitostí. Budou se učit o vlastnických právech a základních pojmech z katastru nemovitostí.

GPS a vytváření map

Cíl: seznámit žáky se základními principy fungování a aplikace GPS, aktivně pracovat s dostupnými mapovými podklady na internetu a přenášet do nich naměřené údaje z GPS přístroje.

Obsah: Pro žáky jsou vytvořeny prezentace a videoprezentace, které žáky seznámí s určováním polohy na Zemi, principem fungování GPS, naučí je pracovat s internetovými mapami, vytvářet trasy a dále s nimi pracovat. Žáci dále budou přímo v terénu pracovat s turistickou GPS navigací pod vedením pedagogů SPŠ stavební Opava.

Druhá klíčová aktivita „Malí mezi velkými“ má za cíl ukázat žákům ZŠ studium na SŠ, dát jim možnost pracovat na počítačích v profesionálních stavařských a geodetických programech a motivovat je ke studiu na technických školách.

Obsah: Žáci navštíví SPŠ stavební Opava, kde budou seznámeni s možnostmi studia na škole a hlavně budou modelovat malý domek v ArchiCADu a vytvářet mapy v programech GEUS a JOSM.

Ve školním roce 2013/2014 se projektu účastnily všechny ročníky, kromě 1. třídy.

Datum vložení: 18. 5. 2021 13:24
Datum poslední aktualizace: 18. 5. 2021 13:26
Autor: admin prevod

ZŠ a MŠ Holčovice

Nejspíš mě znáte jako Základní školu Holčovice. Nově se jmenuji Základní škola a Mateřská škola Holčovice, příspěvková organizace, z důvodu sloučení školy a školky, které nastalo 1. 7. 2020. Jsem škola plně organizována, poskytuji vzdělání od 1. do 9. ročníku.

 

V současné době má mateřská škola 1 oddělení, o které se pečlivě starají 2 nové, usměvavé paní učitelky. Pro školní rok 2021/2022 se plánuje rekonstrukce školky o další oddělení, které by mělo sloužit dětem od dvou let.