Základní škola a Mateřská škola Holčovice ZŠ a MŠ Holčovice, příspěvková organizace

Počítačový učebna

Učebna PC

zaměření předmětů: především Informační a komunikační technologie – Informatika a všechny ostatní předměty vzhledem k tomu, že využíváme výukové programy na PC (M, Čj, Př, Z, D, Aj, Vo, Vlastivěda, Přírodověda a další).                                                               

časové vytížení: 20 hodin týdně x 40 týdnů = 800 hodin ročně

kapacita: 20 míst

náplň výuky:

Informační a komunikační technologie. Hlavním cílem je, aby všichni žáci získali základní dovednosti při ovládání výpočetní techniky a moderními informačními technologiemi, aby byli schopni orientovat se ve světě informací, aby se naučili s nimi pracovat a využívali je při dalším vzdělávání i v praktickém životě. Žáci: se učí dovednosti zacházet s výpočetní technikou, pracovat s informacemi a využívat je v praxi při zpracování informací využívají vědomosti o jednotlivých počítačových programech a jejich charakteristických vlastnostech díky rychlejší aktualizaci poznatků a dostupnosti informací vhodně doplňují učební texty a materiály pro většinu vzdělávacích oblastí k prověřování vědomostí pro celoživotní vzdělávání.

Cílové zaměření vzdělávací oblasti.

Vzdělávání v dané vzdělávací oblasti směřuje k utváření a rozvíjení klíčových kompetencí tím, že vede žáka k: poznání úlohy informací a informačních činností a k využívání moderních informačních a komunikačních technologií porozumění toku informací, počínaje jejich vznikem, uložením na médium, přenosem, zpracováním, vyhledáváním a praktickým využitím schopnosti formulovat svůj požadavek a využívat při interakci s počítačem algoritmické myšlení porovnávání informací a poznatků z většího množství alternativních informačních zdrojů, a tím k dosahování větší věrohodnosti vyhledaných informací využívání výpočetní techniky, aplikačního i výukového software ke zvýšení efektivnosti učení a racionálnější organizaci práce tvořivému využívání softwarových a hardwarových prostředků při prezentaci výsledků své práce pochopení funkce výpočetní techniky jako prostředku simulace a modelování přírodních i sociálních jevů a procesů respektování práv k duševnímu vlastnictví při využívání software zaujetí odpovědného, etického přístupu k nevhodným obsahům vyskytujícím se na Internetu či jiných médiích a šetrné práci s výpočetní technikou.

Vyučovací předmět Informatika disponuje touto časovou dotací: ve 4. a 5. ročníku - 1 hodinu týdně, v 6. a 7. ročníku - 2 hodiny týdně, v 8. a 9. ročníku - 1 hodina týdně

Metody, formy, nástroje, pomůcky:

V hodinách využíváme výpočetní techniku, aplikační i výukový software i výukové programy, které jsou na škole k dispozici.

Organizace výuky:

V důsledku nízkého počtu žáků je tento předmět na druhém stupni vyučován ve spojené 6. a 7. třídě, v 8. a v 9. třídě. Výuka probíhá v odborné učebně počítačů. Každý žák má vlastní počítač. Důraz klademe na hledání, výběr a zpracování informací a možnosti využití informačních technologií k dalšímu sebevzdělávání žáků.

4) Popis vazby projektu na mimoškolní zájmové aktivity dětí a mládeže

  • přírodovědná učebna: přírodovědný kroužek, projektová výuka, environmentální projekty (Den Země, Den vody, Zachraň svého kamaráda, První pomoc), přednášky s přírodovědnou tématikou (každoroční NEPZ – nejbohatší ekosystémy planety Země)
  • učebna PC: počítačový kroužek, doučování žáků se školním neúspěchem, práce s digitálními technologiemi, fotografický kroužek, projektová výuka, využívání učebny pro žáky školní družiny a pro mimořádně nadané žáky
Datum vložení: 17. 5. 2021 20:21
Datum poslední aktualizace: 17. 5. 2021 20:23
Autor: admin prevod

ZŠ a MŠ Holčovice

Nejspíš mě znáte jako Základní školu Holčovice. Nově se jmenuji Základní škola a Mateřská škola Holčovice, příspěvková organizace, z důvodu sloučení školy a školky, které nastalo 1. 7. 2020. Jsem škola plně organizována, poskytuji vzdělání od 1. do 9. ročníku.

 

V současné době má mateřská škola 1 oddělení, o které se pečlivě starají 2 nové, usměvavé paní učitelky. Pro školní rok 2021/2022 se plánuje rekonstrukce školky o další oddělení, které by mělo sloužit dětem od dvou let.