logo Naše škola je zapojena do projektu „STAGE 14“, reg. č. CZ.1.07/1.1.24/02.0109. Doba realizace: 01.06.2013 - 31.12.2014, tj. 19 měsíců.
Realizátorem projektu je Střední průmyslová škola stavební, Opava, příspěvková organizace.
Do projektu je zapojeno celkem 20 základních škol:
Doba realizace projektu je od 1.6.2013 - 31.12.2014, tj. 19 měsíců.
Výstupy projektu jsou k vidění na jednotlivých školách a následujících URL adresách:
Obecné cíle projektu:
Podpora projektu bude zaměřena na zajištění cílů kurikulární reformy základního školství v technické oblasti, konkrétně témat týkajících se oborů stavebnictví a geodézie, vytvořením inovativních výukových hodin řešených zážitkovou formou tak, aby se žáci učili novým technickým dovednostem systematicky, v postupných krocích, nenásilně a zábavně. Cílem projektu není překračovat platný rámcový vzdělávací program základního školství, ale nabídnout aktivity v jeho rámci, které vyučující mohou použít v běžné výuce v různých vzdělávacích oblastech. Aktivity prováděné žáky na základních školách nekladou na vyučující a žáky nové zvýšené časové nároky. Proto jsou velmi dobře realizovatelné a použitelné i po ukončení projektu.
Klíčové aktivity
Během vyučování budou žáci pracovat na nových tématech v oblasti stavebnictví a geodézie realizovaných v rámcích klíčové aktivity „Zážitkové učení“. Jedná se o tyto aktivity:
Návrh bytu
Cíl: přirozenou formou naučit pracovat žáky s půdorysy, chápat souvislosti při vytváření domova nebo pracovního prostředí, podpořit fantazii, tvůrčí a výtvarné cítění, rozvíjet jejich prostorové vnímání.
Obsah: Žáci nižšího i vyššího stupně budou pracovat s půdorysy menšího objektu (bytu) a to ve dvou směrech – s půdorysy narýsovanými na papíře a půdorysy a modely na počítači v internetové aplikaci Homestyler.
Model města
Cíl: podnítit fantazii, prostorové vidění a tvořivost, zvýšit manuální a výtvarné schopnosti žáků, seznámit žáky s katastrální mapou, urbanismem, plánováním infrastruktury a okolí domu včetně zahrady.
Obsah: Žáci budou mít k dispozici vystřihovánky budov. Ty si vybarví, slepí a umístí na kartonovou plochu, na kterou dokreslí komunikace, zeleň, zahrady atp.
Nemovitosti a jejich evidence
Cíl: seznámit žáky s pojmem nemovitost, s vlastnickými vztahy a jejich nakládáním a rozvinout jejich finanční a počítačovou gramotnost v oblasti nemovitostí
Obsah: Žáci budou pracovat s katastrální mapou a nahlížet do katastru nemovitostí. Budou se učit o vlastnických právech a základních pojmech z katastru nemovitostí.
GPS a vytváření map
Cíl: seznámit žáky se základními principy fungování a aplikace GPS, aktivně pracovat s dostupnými mapovými podklady na internetu a přenášet do nich naměřené údaje z GPS přístroje.
Obsah: Pro žáky jsou vytvořeny prezentace a videoprezentace, které žáky seznámí s určováním polohy na Zemi, principem fungování GPS, naučí je pracovat s internetovými mapami, vytvářet trasy a dále s nimi pracovat. Žáci dále budou přímo v terénu pracovat s turistickou GPS navigací pod vedením pedagogů SPŠ stavební Opava.
Druhá klíčová aktivita „Malí mezi velkými“ má za cíl ukázat žákům ZŠ studium na SŠ, dát jim možnost pracovat na počítačích v profesionálních stavařských a geodetických programech a motivovat je ke studiu na technických školách.
Obsah: Žáci navštíví SPŠ stavební Opava, kde budou seznámeni s možnostmi studia na škole a hlavně budou modelovat malý domek v ArchiCADu a vytvářet mapy v programech GEUS a JOSM.
Ve školním roce 2013/2014 se projektu účastnily všechny ročníky, kromě 1. třídy.
Projekty naleznete zde
Obec Holčovice